Predstavenie VW CC

0
0
0
s2smodern

Facelift priniesol Volkswagenu CC viac chrómu a noblesy.Nový dizajn a nové meno: po štyroch rokoch od uvedenia na trh prešiel Volkswagen CC výrazným faceliftom, pričom z jeho názvu vypadlo slovo Passat.

Ak by ste zaparkovali nový Volkswagen CC vedľa predchodcu, ktorý sa ešte volal Passat CC, laik by si ani nevšimol, že ide o rovnaký model. Hoci ich fakticky rozdeľuje „iba" facelift, ktorý sa zameral na prednú a zadnú časť auta, dizajnéri ich prepísali tak výrazne, že sa podobajú iba logom. Paradoxné je, že hoci dvere s bezrámovými oknami a bočná silueta štvordverového kupé zostali rovnaké, v spojení s novou maskou, svetlami a množstvom chrómu vyzerá auto celkom inak. Akosi luxusnejšie.

Podobne ako pri VW up! sa dizajnéri inšpirovali produktovým dizajom. V tomto prípade však išlo o exkluzívne kúsky, akým je napríklad kreslo Barcelona od Ludwiga Miesa van der Rohe, ktoré sa prvýkrát objavilo v roku 1929 v nemeckom pavilóne na Svetovej výstave v rovnomennom španielskom meste. O jeho nadčasovosti svedčí, že ho kúpite aj dnes – ako originál i množstvo lacnejších replík.

Vráťme sa však do súčasnosti, k modelu CC. Príťažlivá je nová architektúra svetiel – tie sú teraz štandardne bi-xenónové vpredu, zadné sú zaujímavo poskladané z elementov z LED diód. Interiéru zostali rovnaké tvary, pribudli nové materiály a farebné kombinácie. V strede palubnej dosky sú teraz analógové hodiny, nový je ovládací panel klimatizácie.

Kupé má v sériovej výbave štyri športovo-komfortné sedadlá, ako opcia je k dispozícii zadná lavica pre tri osoby. Vzhľadom na rázvor 2711 mm je na dĺžku miesta v aute dosť, vysokí cestujúci musia vzadu rátať s menej centimetrami nad hlavou. Pomerne minimalistické sú odkladacie priestory v predných dverách.

O úspechu modelu s dvoma céčkami v názve svedčí 320 000 predaných exemplárov prvej generácie. Aby inovovaný model úspešne bojoval o priazeň zákazníkov aj naďalej, jeho výzbroj sa rozšírila o viacero prvkov, za ktoré netreba priplácať. Okrem spomínaných bi-xenónov so statickými odbočovacími svetlami ide napríklad o rádio s CD typu RCD 310, systém detekcie únavy či bezpečnostné opierky hlavy, ktoré sa dajú nastavovať nielen výškovo, ale aj pozdĺžne.

Nové CC môže byť poháňané jedným zo šestice motorov. Za benzín hovoria turbo štvorvalce 1.8 TSI (118 kW/ 160 k) a 2.0 TSI (155 kW/ 210 k), alternatívou je šesťvalec 3.6 V6 (220 kW/ 300 k). Naftu zastupuje motor 2.0 TDI so 103 alebo 125 kW výkonu (140 alebo 170 k), na jeseň príde úsporný 2.0 BlueTDI (103 kW/ 140 k) s SCR katalyzátorom, ktorý s využívaním aditíva AdBlue redukuje emisie oxidov dusíka a už teraz plní mormu Euro 6.

VW CC je nabitý množstvom bezpečnostných elektronických pomocníkov. Okrem toho, že upozorňuje na únavu, vie čítať dopravné značky, prepínať diaľkové svetlá, sám zaparkuje priečne aj pozdĺžne, aby aj vyparkoval z tesných medzier. Úplnou novinkou je Side Assist Plus, kombinujúci dva doterajšie samostatné systémy. Na auto v slepom uhle upozorní blikaním diód pri spätnom zrkadle a ak aj tak chcete zmeniť jazdný pruh, rozvibruje volant. To si už všimne aj prepracovaný manažér, zabratý do telefonovania. Zároveň bráni neželanému opusteniu jazdného pruhu bez smerovky zásahmi do riadenia. Na diaľnici pripomína autopilota: v priamom smere volant stuhne v stredovej polohe; ak sa cesta zatáča, riadenie vás upozorní natáčaním volantu do želaného smeru. Pocit je to dosť virtuálny, akoby auto preberalo riadenie za vás, no z hľadiska bezpečnosti ide o jednoznačný prínos.

Technické údaje a prevádzkové náklady

Usporiadanie komponentov z LED diód v zadných svetlách jasne identifikuje CC aj v noci. Rozsah faceliftu najlepšie posúdite pri pohľade zvrchu. Nová predná maska a svetlá. Vyvážené zadné partie CC. Profil štvordverového kupé zostal zachovaný. Môžete si vybrať nové materiály či farebné kombinácie interiéru a hodinky nechať doma. Športovo-komfortné sedadlá sú teraz štandardom, za príplatok vás budú doživotne masírovať. Vzadu sú dve sedadlá, trojmiestna lavica je opciou. Kufor otvoríte simuláciou kopnutia smerom k senzoru pod nárazníkom.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.