Test: Toyota Avensis 2.0 D4-D

0
0
0
s2smodern

Toyota Avensis Kombi po facelifte.Ázijské národy oddávna hľadajú životnú rovnováhu. Japonská Toyota svoj zen našla v modeli Avensis. Po facelifte ponúka vyvážené, úsporné a veľmi príjemné auto.

DLHODOBÝ VZŤAH

So vzťahmi je to zložité. Niekedy natrafíte na osobu, ktorá sa vám zapáči na prvý pohľad, no po týždni zistíte, že vám vlastne lezie na nervy a v živote ju už nechcete vidieť. Inokedy vám človek pri prvom rande veľa nehovorí, no po pár spoločne strávených dňoch naňho nedáte dopustiť.

Ľudské pravdy často platia aj pri autách. Našťastie, prípad Toyoty Avensis bol tou druhou formou vývoja vzťahu. Po chladnom zoznámení nám prirástla k srdcu a lúčilo sa s ňou ťažko. Prečo? Dostane vás vyváženou súhrou všetkých vlastností a komfortom používania. A nemá vyložene slabé stránky.

Faceliftovanému kombi dizajnéri ušili atraktívnejšiu karosériu s výraznou prednou časťou a príjemne dynamickou siluetou. Vnútri je to starý dobrý Avensis a hoci Toyota zmenila detaily, upravila podsvietenie prístrojov a vymenila niektoré materiály, architektúra zostala rovnaká.

Najmarkantnejšou zmenou je nový multifunkčný displej na stredovej konzole. Zobrazuje výstupy palubného počítača, ktoré sú paralelne aj medzi budíkmi, mapy navigácie, údaje audia, nastavenia systému a prenáša obraz parkovacej kamery. Kvalita zobrazenia je výborná, škoda len, že medzi dennou a nočnou intenzitou jasu treba prepínať manuálne. Nešťastne sú umiestnené i ovládače okien – až za madlom dverí, takže na ich obsluhu treba dosť vykrútiť ruku.

KOMFORT+

V kabíne je priestoru veľa vpredu aj vzadu, potešia veľkorysé pohodlné kreslá, v našom stupni vybavenia potiahnuté alcantarou. Kufor kombi má základný objem 543 litrov, batožinu udrží na mieste systém posuvných líšt, uchytených v koľajniciach po stranách kufra. Pod dnom je ďalší veľký priestor, pod ním ešte dojazdová rezerva.

Podvozok Avensisu je stavaný na komfort, prekvapil však ladným rezaním zákrut. Lepší dojem je dôsledkom úpravy uchytenia náprav a zvýšením priemeru zadného stabilizátora. Ostrejšie je aj riadenie. Elektrický posilňovač Toyota prepracovala, vodič teraz potrebuje na rovnaký manéver menej točiť volantom. Aj subjektívna odozva je lepšia, riadenie akoby ožilo.

NA DORAZ

Radom úprav prešiel aj testovaný motor: prepĺňaný naftový štvorvalec s objemom 2,0 litra a výkonom 91 kW (124 k). Najobľúbenejšia pohonná jednotka Avensisu má teraz vďaka konštrukčným zmenám a novému turbu viac krútiaceho momentu v nízkych otáčkach. Motor vo výborne odhlučnenom aute pracuje ticho a preberá sa už od 1500 otáčok bez citeľnej turbodiery, pričom s autom umožňuje aj razantnú jazdu.

Samostatnou kapitolou je jeho sprevodovanie. Rýchlosti 6-stupňového manuálu sú rozložené s veľkými odstupmi. Na päťdesiatke môžete pokojne nechať trojku, štvorku stačí radiť až pri 60 km/h, inak by vám otáčky spadli na 1000/min. A pri 130 km/h točí motor na šestke veľmi nízkych 2000 otáčok.

Spotreba je vďaka tomu naozaj excelentná. S autom, ktoré malo za sebou len 180 km, sme test absolvovali s priemerom 5,6 l/100 km, sumár za víkendovú jazdu mimo Bratislavy bol dokonca iba 4,2 l/100 km.

Technické údaje a prevádzkové náklady

Dizajnové zmeny zostrili prednú časť auta, zadná sa zmenila len jemne. V kabíne sú lepšie materiály, najmarkantnejšou zmenou je nový multifunkčný displej. Kufor kombíka má v základe 543 litrov. Batožinu drží na mieste systém posuvných koľajničiek. Kreslá v Avensise poskytujú maximálny komfort. Chceme ich aj do kancelárie. Vzadu je miesta na rozdávanie.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl