Predstavenie: VW Golf VII

0
0
0
s2smodern

Nový Golf sme vyskúšali s motormi 1.4 TSI a 2.0 TDI.Dozrieva ako víno. V siedmej generácii Golf zhodil 100 kg, prináša štvrtinovú úsporu paliva a armádu asistenčných systémov, ktoré majú v kompaktnej triede premiéru.


Golf je skutočným multimilionárom. Predalo sa ho už viac ako 29 miliónov kusov. A na aute je cítiť, že ho konštruktéri postupne vyvíjajú už od roku 1974, kedy sa svetu predstavila jeho prvá generácia.
Práve ona a ikonická štvorka boli dizajnovou inšpiráciou pri zrode najnovšej sedmičky. Prednú masku charakterizujú priostrené svetlá a úzka maska. V interiéri potešia kvalitné materiály, precízne spracovanie a vynikajúce sedadlá. Skúšali sme kožené v top výbave i látkové, oba typy sú pohodlné, no zároveň s výborným držaním tela. Zaujímavé je, ako jednoducho si v Golfe nájdu správnu jazdeckú pozíciu vodiči všetkých typov postáv. To sa o niektorých iných autách povedať nedá.

Väčší, ale ľahší
Vnútri pribudol priestor na dĺžku i na šírku, rázvor narástol o 59 na 2637 mm. Auto je teraz dlhšie o 56 mm (4255 mm), o 13 mm širšie (1799 mm), ale o 28 mm nižšie (1452 mm). O 30 litrov na 380 l narástol batožinový priestor (celkovo 1270 l). Konštruktérom sa však podarilo zastaviť roztočenú špirálu rastúcej hmotnosti. Auto v porovnaní s predchodcom schudlo až o 100 kg, pričom najviac kíl sa podarilo ušetriť na štruktúre karosérie a podvozku.
A propos podvozok: kým predchádzajúce generácie Golfa vyžívali vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie, novinka ho bude mať pri motorizáciách s výkonom nad 90 kW. Pri nižších výkonoch sa využije vlečená náprava s torznou priečkou. Dôvodom je podľa výrobcu úspora hmotnosti o 11 kg.
Prvý dojem z jazdy potvrdil to, čo sme už o Golfe vedeli: auto má precízne a naozaj výborné riadenie, ale aj neutrálne a vyvážené jazdné vlastnosti na špičke triedy, ktorým prospel i širší rozchod kolies (+ 8 mm vpredu a + 6 mm vzadu). Novinka priniesla viac komfortu nielen v naladení podvozku, ale aj v akustike. Nové uloženie motorov a ich prepracovanie znamená menej hluku a vibrácií. Motor 2.0 TDI svojím zvukovým prejavom v kabíne vôbec nepripomína diesel.

Menej paliva, viac bezpečnosti
Zo začiatku bude novinka k dispozícii s dvoma benzínovými motormi 1.2 TSI (63 kW/ 85 k) a 1.4 TSI (103 kW/ 140 k). Naftu zastupujú agregáty 1.6 TDI (77 kW/ 105 k) a 2.0 TDI (110 kW/ 150 k). Vďaka technickým úpravám motorov, ale aj nižšej hmotnosti a lepšej aerodynamike sa spotreba auta znížila až o 23 %.
Benzínový štvorvalec 1.4 TSI pri nižšej záťaži odpája dva valce. Ak by nás o tom neinformoval nápis na displeji, pri jazde by sme si nič nevšimli. Toto riešenie však umožní usporiť zhruba 0,5 litra paliva na každých 100 km.
Nový Golf prináša do nižšej strednej triedy adaptívny tempomat, ale aj proaktívny systém ochrany pred nehodou. Tak ako menší up! má aj Golf automatické núdzové brzdenie City Emergency Braking. Úplnou novinkou je multikolízny brzdový systém. Štvrtina zranení pri nehodách sa totiž stáva pri sekundárnej kolízii, čiže ďalšom náraze napríklad do zvodidiel či stromu. Golf začne pri prvom náraze automaticky brzdiť, aby takéto následky odvrátil. Spomalí až do rýchlosti 10 km/h, pričom vodič môže systém odstaviť pridaním plynu či ešte tvrdším brzdením.
Podľa širokého C-stĺpika i dizajnu so solídnymi a čistými proporciami Golf ihneď identifikujete.Perfektná pozícia pre vodiča zostala, novinkou je elektronická ručná brzda, nové materiály i rad asistenčných systémov.Funkcie vozidla i navigáciu riadite cez 8-palcový dotykový displej s vynikajúcou grafikou a intuitívnym ovládaním. Na zobrazenie menu stačí ruku priblížiť k displeju, nemusíte sa ho ani dotknúť.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl