Test: Ford Mondeo kombi 1.5 EcoBoost

0
0
0
s2smodern

Ani so základným benzínovým motorom nejazdí Mondeo vôbec zle. Na uzde sa dá udržať aj jeho spotreba.Ford má rád veľké veci. Chcete dôkaz? Pozrite na najnovšie Mondeo, je skrátka obrovské. A s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost funguje lepšie, než si možno myslíte.

Na novú generáciu Mondea si európski zákazníci Fordu museli veru chvíľu počkať. Dnes ho tu máme v plnej paráde a zdá sa, že čakanie stálo skutočne za to. Posvietili sme si na kombi verziu poháňanú benzínovým prepĺňaným motorom 1.5 EcoBoost (118 kW/160 k).

Strieborné strešné lyžiny máte pri verzii kombi vždy v cene. V cene máte vždy aj predné hmlové svetlomety. Bočné nástavce prahov vo farbe karosérie dostanete len k vyššej výbave Titanium.
Štandardom sú projektorové halogénové svetlomety, za príplatok dostanete Full LED svetlomety. Mondeo má vždy výlučne zadné LED svetlá. Prítomnosť benzínového motora prezrádza tento nápis na veku batožinového priestoru.


Ako v telocvični
Baviť sa o priestrannosti kabíny tohto auta snáď ani nemá význam. Aké je veľké zvon, tak priestranné je aj zvnútra. Či sa sústredíme na šírku, výšku a alebo pozdĺžny priestor, testované kombi je v každom smere veľkorysé. Firemní vodiči síce priestor na zadných sedadlách často využívať nebudú, no ak auto obsadí kompletná posádka, je dobré vedieť, že zadným cestujúcim rozhodne nebude chýbať priestor ani na kolená ani na hlavu. Palubná doska vyznáva jednoduchý koncept, nečakajte preto žiadne komplikované tvary, porozhadzované ovládače ani slabšiu ergonómiu. Všetko tu má skrátka svoj poriadok. Miesto tu nemajú ani príliš lacné plasty, auto sa pritom na nič nehrá a nesnaží sa tváriť luxusnejšie, než skutočne je.

Prehľadnosť a jednoduchosť – to sú hlavné znaky palubnej dosky nového Mondea. Prístrojový panel je prehľadný a v noci neoslňuje. Pod oknom aj na lakťovej opierke nájdete len mäkké obkladové materiály (žiadny tvrdý plast).
Na zadných sedadlách je kráľovská porcia miesta. Zvládnete tu aj dlhé služobné cesty. Pri sklopenom zadnom sedadle odveziete v kombi verzii až 1630 l nákladu. Pod podlahou je ďalšie úložné miesto na drobnosti.


Výkonu má dosť
Pri pohľade na zdvihový objem motora 1,5 l vám síce môže nervózne trhať obočím, no Ford už viackrát dokázal, že dokáže aj s maloobjemových motorov vyžmýkať dostatočný výkon aj krútiaci moment a neobťažovať pritom vysokými reálnymi spotrebami. Testovaný agregát 1.5 EcoBoost nie je výnimkou. Jeho 118 kW (160 k) sa síce pod pohotovostnou hmotnosťou Mondea kombi (1533 kg) trochu stráca, no rozhodne mu tento motor stačí. Príjemných je najmä jeho 240 Nm dostupných už pri 1500 otáčkach, reálne tak nemusíte štvorvalec vôbec vytáčať a skôr si vychutnávať jeho ticho v nízkych a stredných otáčkach. Vtedy dokáže byť aj pod ťarchou Mondea príjemne úsporný, na testovacom úseku si totiž Ford pýtal priemerne len 5,9 l/100 km (pri obsadení jednou osobou). Pod sedemlitrovú hranicu sa však vošiel aj pri diaľničnej jazde. Dobrou správou pre obchodných cestujúcich je, že Mondeo ostáva úsporné aj na krátkych tratiach. Po desiatich kilometroch jazdy (vrátane studeného štartu) nám palubný počítač ukázal priemernú spotrebu len 6,4 l/100 km. Odjazdili sme ďalších 70 km a spotreba klesla na 5,3 l/100 km (dokonca v kopcovitom teréne).

Základný benzínový motor Mondea má max. výkon 118 kW (160 k). Zaujímavosťou je pružný kryt motora. Motorovú kapotu drží vo svojej polohe plynová vzpera.
Prepĺňaný benzínový motor si vyžaduje akumulátor s kapacitou až 75 Ah. K nalievaciemu hrdlu kvapaliny do ostrekovačov je slušný prístup. Nápisy na motore prezrádzajú jeho výrobu v Rumunsku.


Lietajúci koberec
Pre majiteľov predchádzajúcej generácie Mondea bude prekvapením, o koľko je nástupca komfortnejší. Konštruktéri sa skutočne zamerali na plavnejší jazdný prejav auta, takže aj na rozbitých úsekoch teraz len ticho duní a posádku neobťažuje žiadnym natriasaním. Nestráca pritom nič so svojich schopností pri dynamickejšej jazde. Jasné, viac sa nakláňa, no stopu drží v náklone ukážkovo a ani diera uprostred zákruty ho nevyhodí zo stopy. Pre obchodného cestujúceho je tak nové Mondeo z hľadiska podvozku skutočne ideálnym partnerom.

Predné spodné ramená sú poctivými hliníkovými výkovkami. Pohľad na uchytenie priečneho spodného ramena do pomocného rámu. Hliník využíva aj zadná viacprvková náprava.
Zadný výfukový tlmič je uložený priečne za zadným nárazníkom. Pohľad na vedenie výfukového potrubia popod zadnú nápravu. K tichu na palube prispieva aj plstené čalúnenie vnútornej strany blatníkov.

 

Tabuľka - technické údaje
Tabuľka - rozmery 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl