Automobilka Škoda vidí svoju budúcnosť v segmente SUV. Dokazuje to aj jej najnovšia šťuka v rybníku – štúdia VisionS. Tá sa na jeseň ukáže v podobe úplne nového sériového SUV postaveného v hierarchii značky nad modelom Yeti.
Hoci je to len koncept, každému je jasné, že sériový model nebude vyzerať inak. Zmení sa len v detailoch, takže ak si odmyslíte tých pár štylistických drobností typických pre všetky štúdie (v tomto prípade najmä v kabíne), v podstate sa pozeráme na ďalší modelový rad Škody, ktorý sa vo svojej definitívnej podobe ukáže už na jesennom autosalóne v Paríži. A nejde len tak o hocijakú novinku, automobilka útočí na segment väčších SUV, ktorých popularita neustále stúpa. Nie, nejde o nástupcu modelu Yeti, ale auto, ktoré bude v hierarchii značky nad ním. A treba uznať, že tu sa už točia naozaj zaujímavé peniaze.
V porovnaní s modelom Yeti je koncept VisionS o pol metra dlhší (4,70 m), takmer o 12 cm širší (1,91 m), no o centimeter nižší (1,68 m). Stojí na modulárnej platforme MQB a v kabíne ponúkne až tri rady sedadiel (v sedemmiestnej konfigurácii). Koncept ponúka za druhým radom sedadiel kufor so základným objemom 460 l. Aj pri sériovej verzii čakajte originálne tvarovanú prednú časť so svetlometmi rozdelenými do dvoch párov (nad sebou, spodný pár funguje na koncepte ako hmlové svetlomety), hrany, zlomy a výrazne plasticky tvarovanú masku chladiča. Priestorové stvárnenie však nechýba ani zadnej časti so združenými svetlami v podobnom štýle, ako predvádza súčasný Superb.
Každopádne, najzaujímavejším na celej štúdii je práve jej futuristický, symetricky usporiadaný interiér. Veľký displej sa nenachádza len pred vodičom (v podobe digitálneho prístrojového panelu), ale aj pred spolujazdcom (obidva majú uhlopriečku dlhú až 16 palcov). Veľký dotykový displej je aj na stredovej konzole a jeden majú, pre istotu, pred sebou aj zadní cestujúci. Aby toho nebolo málo, na zadnej strane predných hlavových opierok je pár výsuvných obrazoviek. V každých dverách je navyše integrovaný Phone Box schopný indukčne nabíjať smartfóny pasažierov (a bezdrôtovo spojiť palubný systém auta s telefónom).
Prvá sériová hybridná Škoda je evidentne na spadnutie, možnosti a aktuálne vývojové štádium tohto druhu pohonu totiž prezentuje práve koncept VisionS. Ten pod prednou kapotou ukrýva benzínový prepĺňaný štvorvalec 1.4 TSI (115 kW/156 k) a elektromotor (40 kW/54 k) integrovaný v spoločnej skrini s dvojspojkovou prevodovkou DSG (ten pracuje zároveň aj ako generátor). Ďalší elektromotor (85 kW/115 k) je pri zadnej náprave, takže auto disponuje pohonom všetkých kolies bez mechanického prepojenia medzi nápravami. Súčasťou hybridného systému sú aj Li-Ion akumulátory s kapacitou 12,4 kWh umiestnené pod podlahou pri zadných sedadlách. Dajú sa samozrejme nabíjať aj z bežnej elektrickej siete, no konštruktéri Škody už teraz pracujú na ich bezkontaktnom indukčnom nabíjaní.