Test: Mercedes-Benz GLA 220d 4Matic

0
0
0
s2smodern

Ak hľadáte štýlový crossover, Mercedes-Benz má pre vás riešenie. Vyskúšali sme naftový model GLA 220d 4Matic a nestačili sa diviť, ako dobre sa svojej úlohy zhostil.

Moderný prémiový crossover má svojho majiteľa dokonale reprezentovať, v meste mu umožniť ľahko parkovať a ak treba, vďaka pohonu všetkých kolies a vyššej svetlej výške ho má aj uprostred treskúcej zimy bez problémov dostať až k horskej chate. Po týždňovej skúsenosti si dovolíme povedať, že testovaný model GLA všetky tieto atribúty spĺňa.

Hliník a drsný vzhľad
Jeho dizajnéri našťastie neprekročili pomyselnú hranicu, za ktorou začína pôsobiť všetka tá lesklá bižutéria na karosérii gýčovo a z GLA urobili skutočne honosne sa tváriace prémiové auto. Testovaná verzia bola navyše doplnená príplatkovými paketmi AMG Line (2400 eur) a WhiteArt Edition (1200 eur), čo jej vrodenej turistickej vizáži pridalo výrazný metropolitný akcent. Ešte väčšie prekvapenie nás však čakalo v kabíne. Nejde ani tak o kvalitné materiály a ich dobré spracovanie, ani o bohatú výbavu zahŕňajúcu prakticky všetko, čo si dnes viete v aute tejto veľkosti predstaviť, ale o odvahu návrhárov použiť sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. Sedí sa v nich dobre, vyzerajú úžasne a vychutnávať si ich môžu aj zadní pasažieri. A hoci to vzadu vďaka vysokému bočnému pontónu a čiernemu čalúneniu stropu pôsobí trochu klaustrofobicky, po objektívnom zmeraní vnútorných rozmerov prichádzame na to, že je tu miesta ako v každom inom priemernom kompakte tejto triedy.

Ak môžeme poradiť, priplaťte si za cúvaciu kameru. Hodí sa vám najmä v meste. Model GLA ponúka aj reálne väčšiu svetlú výšku, v kombinácii s pohonom všetkých kolies tak zvládne prekvapujúco náročný terén. Dvojitá koncovka výfuku a chrómovaný "difúzor" vyzerajú efektne.

Terén mu nevadí
Aj keď ide skôr o mestský crossover, náhon všetkých kolies (pomocou elektronicky ovládanej medzinápravovej spojky) a veľmi slušná svetlá výška vám s takto vybaveným GLA umožnia aj výlety mimo asfalt. Pozor si treba dať len na dlhší predný previs a drahé 19-palcové disky kolies z línie AMG. Viac ako v blate ich predsa len využijete v snehu cestou k lyžiarskemu vleku. Dobrou správou je, že vyššia svetlá výška nezhoršila schopnosti auta na asfalte. Za príplatok 270 eur sme v cenníku testovaného auta objavili položku „terénny komfortný podvozok“. Na rozbitých cestách funguje výborne, ani na veľkých kolesách neodskakuje a veľmi dobre zvláda aj nerovnosti poľných ciest. Veľmi slušné je aj jeho odhlučnenie. Je až neuveriteľné, s akým odhodlaním ho pri športovej jazde elektronická stabilizácia udržiava v správnom smere. Pracuje jemne, rýchlo a tak, aby ste vždy mali pocit jeho neutrálnych jazdných vlastností.

Modelu GLA to sluší aj vo vnútri. Kvalita použitých materiálov zodpovedá výnimočnosti auta. Relatívne slušne je na tom GLA aj v oblasti odkladacích priestorov. Jednotlivé jazdné režimy viete rýchlo voliť aj tlačidlom na stredovom tuneli. Na reakciách plynového pedála a prevodovky sú rozdiely medzi jednotlivými nastaveniami naozaj badateľné.
Zadné sedadlá s integrovanými opierkami sa dnes len tak nevidia. Kufor má príkladne rovné boky a je celý čalúnený. Po sklopení zadného deleného operadla vznikne rovná podlaha.

Motor s výkonom 130 kW (177 k) si dobre rozumie aj s nízkymi otáčkami. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka to patrične využíva a vyšší stupeň radí vždy už pri hranici 2000 ot/min. Najvyšší stupeň (VII.) má GLA pri normálnej jazde zaradený už niekde pri 80 km/h, kedy sa štvorvalec po zaradení sedmičky odvaľuje na 1300 otáčkach. Ak však máte aktivovaný režim ECO (okrem neho sú k dispozícii aj Comfort, Sport, Individual a Offroad), prevodovka reaguje na plyn letargicky. Na testovacej trase (BB-Revúca) si GLA 220d pýtalo priemerne 4,8 l/100 km, diaľničné presuny tempom 130 km/h dvíhali spotrebu tesne nad sedemlitrovú hranicu.

Ani na nízkoprofilových pneumatikách s rozmermi 235/45 R 19 nebol "terénny" Mercedes-Benz nepohodlný. Automobilka využíva hliník aj pri konštrukcii náprav. Spodné hliníkové ramená prednej nápravy znesú viac, než je v tomto segmente bežné. Podvozok modelu GLA je dimenzovaný naozaj poctivo.

Mercedes-Benz GLA 220d 4Matic - Technické údaje

Mercedes-Benz GLA 220d 4Matic - Rozmery

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.