V poradí štvrtá generácia modelu Santa Fe sa zákazníkom prihovára novým dizajnovým jazykom značky s dominantnou mriežkou chladiča, ktorú priniesol model Kona. Motoristov však určite osloví aj priestrannejším interiérom a novými bezpečnostnými technológiami na palube.
Od roku 2001, kedy bol model Santa Fe prvýkrát uvedený na trh, si toto SUV v rámci Európy, aj vďaka 1,5 miliónu predaných kusov, vybudovalo vo svojom segmente pevnú pozíciu. V nastolenom trende má novinka pokračovať aj vďaka väčšej karosérii s dĺžkou 4770 mm (oproti predchodcovi +70 mm) a rázvorom 2765 mm (+65 mm), ktorá posádke ponúkne viac miesta. Tá bude môcť byť opäť 5- alebo aj 7-členná. Cestujúci sa na sedadle v druhom rade usadia pohodlnejšie, položené je o 18 mm vyššie, navyše pribudlo 38 mm aj na kolená. Nastupovanie do tretieho radu uľahčuje nový jednodotykový systém sklápania sedadiel v druhom rade. Zmenu „pocíti“ aj batožina, priestor pre ňu sa zväčšil o 40 l, na celkových 625 litrov.
Interiér novej generácie je na prvý pohľad uhladenejší, no najmä prehľadnejší. Prím hrá ergonómia, o čom svedčí taktiež horizontálne rozmiestnenie jednotlivých komponentov stredového panelu, ktorému môže dominovať samostatný dotykový infodisplej s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Do Santa Fe sa dostáva aj plnohodnotný headup displej, ktorý na čelné sklo premieta vodičovi všetko potrebné s najvyššou svietivosťou v danej triede, a to aj pri intenzívnom dennom svetle. Vodič získal lepší výhľad dozadu cez bočné tretie okná, ktorých plocha je väčšia až o 41 %. Santa Fe ponúkne posádke množstvo bezpečnostnej výbavy v balíčku Hyundai SmartSense, v ktorom sú okrem už známych pomocníkov (aktívny radar, systém automatického zabrzdenia, či systém udržania sa v jazdnom pruhu) taktiež novinky, jednou z nich je napríklad systém Rear Occupant Alert. Ten „stráži“ zadné sedadlá a odchádzajúcemu vodičovi od vozidla signalizuje prítomnosť posádky, napríklad detí. Pri cúvaní na cestu z miest s obmedzeným výhľadom upozorní vodiča na nebezpečenstvo systém Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist a automaticky zabrzdí vozidlo. Safety Exit Assist zas zabraňuje kolíziám vystupujúcej posádky s obchádzajúcim autom takým spôsobom, že dočasne zablokuje dvere. K vylepšeniu pasívnej bezpečnosti prispieva zvýšená pevnosť karosérie, ktorá chráni posádku pri nehode. Prispeli k tomu rozsiahlejšie aplikácie technológie tepelného tvarovania a využitie ocele s veľmi vysokou pevnosťou s podielom až 57 %. Okrem zvýšenia bezpečnosti tým karoséria zlepšuje aj jazdnú dynamiku. Tej by mala prospieť aj zmena uloženia tlmičov na zadnej náprave, k dispozícii sú aj tlmiče automaticky vyrovnávajúce svetlú výšku pri zaťažení. Santa Fe dostalo aj nový systém pohonu s označením HTRAC, ktorý vie v závislosti od nastaveného jazdného režimu aktívne prerozdeľovať hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu.
O pohon sa starajú dva naftové a jeden benzínový motor, známe už z tretej generácie Santa Fe, ktoré sú modifikované a spĺňanú emisnú normu Euro 6c. Štandardný štvorvalcový prepĺňaný naftový motor 2.0 CRDi je na výber vodvoch modifikáciách s maximálnymi výkonmi 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k), v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou alebo novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Väčší naftový agregát 2.2 CRDi s výkonom 144 kW (197 k) má s 8-stupňovým automatom o 4 % nižšiu spotrebu. Benzínový štvorvalec 2.4 GDI s maximálnym výkonom 136 kW (185 k) sa štandardne montuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.