Predstavenie: Hyundai Santa Fe

0
0
0
s2smodern

V poradí štvrtá generácia modelu Santa Fe sa zákazníkom prihovára novým dizajnovým jazykom značky s dominantnou mriežkou chladiča, ktorú priniesol model Kona. Motoristov však určite osloví aj priestrannejším interiérom a novými bezpečnostnými technológiami na palube.

Od roku 2001, kedy bol model Santa Fe prvýkrát uvedený na trh, si toto SUV v rámci Európy, aj vďaka 1,5 miliónu predaných kusov, vybudovalo vo svojom segmente pevnú pozíciu. V nastolenom trende má novinka pokračovať aj vďaka väčšej karosérii s dĺžkou 4770 mm (oproti predchodcovi +70 mm) a rázvorom 2765 mm (+65 mm), ktorá posádke ponúkne viac miesta. Tá bude môcť byť opäť 5- alebo aj 7-členná. Cestujúci sa na sedadle v druhom rade usadia pohodlnejšie, položené je o 18 mm vyššie, navyše pribudlo 38 mm aj na kolená. Nastupovanie do tretieho radu uľahčuje nový jednodotykový systém sklápania sedadiel v druhom rade. Zmenu „pocíti“ aj batožina, priestor pre ňu sa zväčšil o 40 l, na celkových 625 litrov.

Interiér novej generácie je na prvý pohľad uhladenejší, no najmä prehľadnejší. Prím hrá ergonómia, o čom svedčí taktiež horizontálne rozmiestnenie jednotlivých komponentov stredového panelu, ktorému môže dominovať samostatný dotykový infodisplej s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Do Santa Fe sa dostáva aj plnohodnotný headup displej, ktorý na čelné sklo premieta vodičovi všetko potrebné s najvyššou svietivosťou v danej triede, a to aj pri intenzívnom dennom svetle. Vodič získal lepší výhľad dozadu cez bočné tretie okná, ktorých plocha je väčšia až o 41 %. Santa Fe ponúkne posádke množstvo bezpečnostnej výbavy v balíčku Hyundai SmartSense, v ktorom sú okrem už známych pomocníkov (aktívny radar, systém automatického zabrzdenia, či systém udržania sa v jazdnom pruhu) taktiež novinky, jednou z nich je napríklad systém Rear Occupant Alert. Ten „stráži“ zadné sedadlá a odchádzajúcemu vodičovi od vozidla signalizuje prítomnosť posádky, napríklad detí. Pri cúvaní na cestu z miest s obmedzeným výhľadom upozorní vodiča na nebezpečenstvo systém Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist a automaticky zabrzdí vozidlo. Safety Exit Assist zas zabraňuje kolíziám vystupujúcej posádky s obchádzajúcim autom takým spôsobom, že dočasne zablokuje dvere. K vylepšeniu pasívnej bezpečnosti prispieva zvýšená pevnosť karosérie, ktorá chráni posádku pri nehode. Prispeli k tomu rozsiahlejšie aplikácie technológie tepelného tvarovania a využitie ocele s veľmi vysokou pevnosťou s podielom až 57 %. Okrem zvýšenia bezpečnosti tým karoséria zlepšuje aj jazdnú dynamiku. Tej by mala prospieť aj zmena uloženia tlmičov na zadnej náprave, k dispozícii sú aj tlmiče automaticky vyrovnávajúce svetlú výšku pri zaťažení. Santa Fe dostalo aj nový systém pohonu s označením HTRAC, ktorý vie v závislosti od nastaveného jazdného režimu aktívne prerozdeľovať hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu.

O pohon sa starajú dva naftové a jeden benzínový motor, známe už z tretej generácie Santa Fe, ktoré sú modifikované a spĺňanú emisnú normu Euro 6c. Štandardný štvorvalcový prepĺňaný naftový motor 2.0 CRDi je na výber vodvoch modifikáciách s maximálnymi výkonmi 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k), v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou alebo novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Väčší naftový agregát 2.2 CRDi s výkonom 144 kW (197 k) má s 8-stupňovým automatom o 4 % nižšiu spotrebu. Benzínový štvorvalec 2.4 GDI s maximálnym výkonom 136 kW (185 k) sa štandardne montuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Hyundai Santa Fe 2018 Hyundai Santa Fe 2018 Hyundai Santa Fe 2018

 

Novinka (hore) narástla do dĺžky o celých 70 mm (na 4770 mm). O 65 mm narástol aj rázvor náprav (na 2765 mm). Usporiadanie stredovej konzoly prešlo výraznou zmenou a jej horizontálne členenie je prehľadnejšie. Na jej vrchu je samostatný displej infotainmentu, ktorý môže byť v troch variantoch: dotykový 8 a 7-palcový, základný 5-palcový.
Dizajn sedadiel odkazuje na prémiovú časť segmentu veľkých SUV. Podobne ako predchádzajúca generácia, aj nové Santa Fe ponúkne prepravnú kapacitu siedmim pasažierom, ktorí budú mať aj vďaka predĺženému rázvoru väčší priestorový komfort. Hyundai našťastie ostáva verný jednoduchým a čitateľným prístrojom.
Aktívny radar je dnes už samozrejmosťou, okrem adaptívneho tempomatu ho však využíva viac bezpečnostných a asistenčných systémov. Nový Hyundai Santa Fe môže byť 5 aj 7-miestny. Bez digitálneho prístrojového štítu vo vyšších výbavách by to dnes už nešlo. Santa Fe ho samozrejme ponúkne tiež.
Automatická prevodovka má 8 stupňov pre jazdu vpred. Novinkou je farebný head-up displej s vysokou svietivosťou. "Plávajúci" displej je teraz na vrchu palubnej dosky. Je viac na očiach.
Spolujazdcovo predné sedadlo sa dá ovládať aj so zadných sedadiel (ak ho zo zadného sedadla potrebujete posunúť dopredu). Na zadných oknách nechýbajú ani integrované záclonky. V batožinovom priestore oproti predchodcovi pribudlo 40 litrov objemu, takže po novom sa môže pochváliť celkovým objemom 625 litrov.
Veko batožinového priestoru ovládajú elektromotory. Zlepšil aj systém sklápania zadných sedadiel pri nastupovaní do tretieho radu. Najvýkonnejším motorom v ponuke bude naftový štvorvalec 2.2 CRDi (144 kW/197 k).

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl