Test: Subaru Outback 2.0 D

0
0
0
s2smodern

Subaru Outback 2.0 DSubaru si ľudia roky spájali najmä s motošportom. Vlajkovou loďou, modelom Outback, automobilka dokazuje, že vie vyrábať aj komfortné vozidlá pre najširšiu klientelu.

Tradičný japonský výrobca automobilov s pohonom všetkých kolies zostáva jedným z posledných koncernov, ktorých výrobky si zachovávajú charakter a nenechal sa prevalcovať lacným marketingom v záujme rýchlo zarobených peňazí. Preto, keď značka pristúpila na hru s dieselovým agregátom, bez ktorého sa dnes nedá uspieť na európskom trhu, išla vlastnou cestou. Inžinieri Fuji Heavy Industries skonštruovali pre Subaru typický kus pohonného ústrojenstva, motor boxer s protiľahlými piestami. Jednotka roky zbiera pochvaly za kultivovaný a vyrovnaný chod a nevidíme najmenší dôvod, aby to tak neostalo do budúcna. V spolupráci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou si za svoje služby agregát v priemere pýta niečo okolo šiestich litrov nafty na 100 km, čo je na štvorkolku vážiacu 1,6 t veľmi slušné.

Klasika a komfort

Outback ponúka všetko, čo sa od auta v jeho triede žiada. V prvom rade dostatok priestoru v akomkoľvek smere, či už pre vodiča, alebo spolujazdcov na zadných sedadlách. Ak vpredu sedí 190 cm vysoký pasažier, spolucestujúcich za ním to v oblasti nôh vôbec neobmedzuje. Vzhľadom na vyššiu stavbu karosérie, kombi s podvozkom 200 mm nad úrovňou vozovky, je v interiéri dostatok miesta nad hlavami cestujúcich. Zároveň sa nemusíte báť akéhokoľvek výletu mimo asfalt, auto zvládne naozaj dosť a limitujú ho skôr prechodové uhly dané rázvorom. Outback ponúka veľmi pohodlné sedadlá, ktoré pripomínajú skôr kreslá z obývačky. Oceníte neskutočný rozsah bedrovej opierky, ktorá sa nastavuje cez celú dĺžku operadla a nie iba v jeho spodnej časti. Poteší jednoduchosť ovládania, po všetkých automobiloch, kde sa skôr či neskôr začnete hrať a skúšať všemožné funkcie a nastavenia, mi to padlo vhod. Venujete sa riadeniu, počúvate kvalitné stereo a relaxujete. Palubný počítač ukazuje vonkajšiu teplotu, hodiny, aktuálnu a priemernú spotrebu a dojazd. Po čase som si uvedomil, že tieto údaje mi ku šťastiu bohato stačia.

Podvozok vás rozmaznáva excelentným hladením akýchkoľvek výmoľov, až sa prichytíte, že občas niektorý úmyselne trafíte, by ste si to pripomenuli. Okrem toho všetkého vám Outback dá pocit. Sedíte vyššie, na prednej kapote sa pred vami vyníma otvor pre nasávanie vzduchu, cítite sa honosne, vďaka rozmerným spätným zrkadlám veľmi ľahko zaparkujete a viete, že vás neprekvapí akákoľvek nepriazeň počasia či typ cesty. Pri iných značkách občas cítite všetky tie kvantá izolačných materiálov a neskutočného úsilia, aby to ladilo. Subaru vám dá pocit práve preto, že všetko, čo robí, robí s ľahkosťou a neuveriteľne prirodzene. Prekvapí vás na diaľnici, kde sa mení na pohodlný krížnik a do kabíny sa dostáva iba aerodynamický šum, vlastné sú mu aj vysoké rýchlostné priemery, v meste sa zmení na šikovnú lasicu a v prírode na spoľahlivého spoločníka. Príjemne ma prekvapilo, že Outback sa páčil aj ženám, ktoré neskrývali nadšenie nad jeho tvarmi a priestrannosťou. Ak chcete auto do firmy, ktoré využijete aj ako plnohodnotné rodinné vozidlo, reprezentuje pred divadlom a nezľakne sa terénu, našli ste.

Technické údaje a prevádzkové náklady

Foto:

Palubná doska je jednoduchá a prehľadná

Po sklopení sedadiel získate rovnú plochu.

Sedadlá pohodlím pripomínajú kreslá z obývačky a disponujú neskutočným rozsahom bedrovej opierky.

Outback je ideálnym spoločníkom na dlhé cesty.

So svetlou výškou 200 mm a poctivou štvorkolkou sa nestratíte ani na nespevnených cestách.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl