Test: VW Tiguan 2.0 TDI

0
0
0
s2smodern

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTIONSú dva spôsoby, ktorými vám automobilky umožnia spoznať auto. Jedným je zahraničná prezentácia, na ktorej najazdíte desiatky až stovky kilometrov, avšak zväčša na bezchybných cestách a v časovom strese, takže vlastnosti nového modelu do detailov nespoznáte. Druhým je týždňový test v reálnych domácich podmienkach, kde sa už toho dá dosť odhaliť. Volkswagen pri novom Tiguane ukázal, ako autu verí: umožnil nám odjazdiť ho v Nemecku a Rakúsku a potom ešte počas desiatich dní na slovenských cestách.

Tiguan aj po facelifte prišiel v dvoch verziách, odlišných v tvare predných partií. Jedna je určená na cesty, druhá so šikmejším nárazníkom a predným nájazdovým uhlom 28° aj mimo asfaltu. Optická inovácia vozidlu vyslovene prospela. Už doteraz trhovo veľmi úspešný model vyzerá oveľa reprezentatívnejšie a masívnejšie, a to pri pohľade spredu či zozadu.

CASTING PRE FIRMU

Tiguan bol pri uvedení v roku 2007 prvým modelom Volkswagenu, ktorý dostal hneď od začiatku výroby výlučne dieselové motory so vstrekovaním typu common-rail. To platí aj dnes, no i tu sa udiala zmena: technológia BlueMotion so systémom stop-štart a rekuperáciou energie pri spomaľovaní umožnila ešte viac znížiť spotrebu paliva. Agregát 2.0 TDI je teraz k dispozícii v troch výkonových variantoch: 81 kW/ 110 k, 103 kW/ 140 k a 125 kW/ 170 k. My sme vyskúšali najsilnejší z nich. Aby sme nezabudli, Tiguan môžu poháňať aj benzínové štvorvalce 1.4 TSI a 2.0 TSI, ale v castingu firemných zákazníkov môžu ašpirovať iba na vedľajšiu úlohu.

Dobré veci zostali: Tiguan poskytuje posádke veľa priestoru vpredu i vzadu. Zadné sedadlá sa dajú pozdĺžne posúvať o 16 cm, po sklopení ich operadiel vznikne úplne rovná plocha pre náklad. Spočiatku sme sa čudovali, prečo sa operadlo vodiča nastavuje otočným kolieskom a spolujazdcove páčkou. Nejde však o žiadny omyl vo výrobe: operadlo spolujazdca sa dá úplne sklopiť smerom dopredu, čím sa ložná plocha ešte predĺži. Do auta sme potom pohodlne vpratali napríklad lištu dlhú 2,4 metra.

PO ŠTYROCH

Tiguan sa dá kúpiť aj s pohonom prednej nápravy. My sme testovali štvorkolku, kde pohon zadných kolies zabezpečuje elektrohydraulická spojka, riadená elektronikou, ktorá dokáže dozadu poslať takmer kompletnú dávku krútiaceho momentu. Pohonu 4MOTION sme však príliš zabrať nedali, keďže vládlo príjemné suché počasie a chodiť s verziou Sport&Style do terénu je dosť nepatričné. V minulosti sme však na vlastnej koži zažili, že Tiguan Track&Style si poradí aj s náročnejším terénom.

Kým štvorkolka je vecou individuálnych preferencií, prvkom vybavenia, ktorý určite odporúčame, je adaptívne pruženie DCC. Na rozbité cesty v našich mestách je komfortný režim lepší než lieky na tíšenie bolesti, pričom vyvracia všetky tvrdenia o tvrdých nemeckých podvozkoch. Naopak, je mimoriadne ohľaduplný k posádke. Tiguan hladko odfiltruje nerovnosti, no pritom nie je nijako rozvláčny, jazdné manévre zvláda bez zaváhania.

Normovaná kombinovaná spotreba pre 170-koňový naftový dvojliter je 6,0 l/100 km. My sme spolužitie s Tiguanom ukončili s hodnotou 6,8 litra. Na motor, ktorý mal najazdených len pár stoviek kilometrov, a na vyšší podiel diaľničných a mestských jázd je to výborná hodnota. Najviac nám pri jednotlivých presunoch auto spotrebovalo 7,8 a najmenej 6,3 litra.

KOĽKO ĽUDÍ, TOĽKO...

Pri asistenčných systémoch platí koľko ľudí, toľko chutí. No treba povedať, že si na ne človek rýchlo zvykne. Automatické parkovanie, či už pozdĺžne alebo kolmo medzi autá, funguje skvele a šetrí náklady na opravy prípadných drobných odrenín.

Lane Assist alias pomocník, ktorý auto drží v správnom jazdnom pruhu, je do rýchlosti 65 km/h neaktívny, čím umožňuje rýchle kľučkovanie v meste, ak pred auto vbehne chodec alebo cyklista. Pri vyššej rýchlosti koriguje dráhu impulzmi do volantu, ak vodič nenaznačí blinkrom, že by chcel meniť jazdný pruh. Samozrejme, ak treba, šofér ho „pretlačí" otočením volantu.

Rozpaky vyvolal iba systém rozpoznávania únavy, keď ma pri nočnej jazde po diaľnici upozornil, že je treba dať si pauzu. Cítil som sa absolútne fit a nešlo o žiadnu dlhú trasu. No radšej prevencia ako nehoda. V prípade asistenčných bezpečnostných systémov nejde o žiadne zbytočnosti. A v porovnaní s niektorými prvkami komfortnej výbavy vlastne nie sú vôbec drahé.

Technické údaje a prevádzkové náklady

Zozadu spoznáte faceliftovaný Tiguan podľa nových zadných svetiel. Interiér zostal prakticky bezo zmien. Po sklopení sedadiel vznikne rovný priestor pre batožinu. Palubný počítač komunikuje v češtine. Parkovacia brzda je teraz elektronická. Parkovací asistent zaparkuje sám, a to pozdĺžne i kolmo.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.